Αμφίπολη : ένα πολυσυζητημένο θέμα με μια ασυνήθιστα επιμελή και προσεγμένη έρευνα! Απολαύστε τη!

Την έρευνα επιμελήθηκε συντόνισε με τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου και μας έστειλε η κυρία Μαρία Γαλουζή. Την ευχαριστούμε θερμά.

1η ΦΑΣΗ : ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ                                    

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

   Ανατρέξτε στο διαδίκτυο , προκειμένου να αναζητήσετε διαδικτυακές πηγές που θα σας παρέχουν έγκυρο και εκτενές υλικό για το εξής θέμα : Πρόσφατα η αρχαιολογική σκαπάνη στην Αμφίπολη απασχόλησε όλη την ελληνική κοινή γνώμη και όχι μόνο, με την εύρεση τύμβου-τάφου , όπου ήρθαν στο φως και οι πολυσυζητημένες Καρυάτιδες.

               Βρείτε πληροφορίες σχετικά με την όλη αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή, τη σημασία της για τον πολιτισμό, τον αντίκτυπό της στον ελληνικό αλλά και διεθνή ηλεκτρονικό τύπο

1ο στάδιο

               Ανατρέξτε στις παρακάτω ιστοσελίδες και αξιολογήστε τες , συμπληρώνοντας το πινακάκι που ακολουθεί:

  1. http://popaganda.gr/i-kariatides-anavionoun-tis-elpides-tis-elladas-simfona-me-to-bloomberg/
  2. http://www.koolnews.gr/ellada/492029-kato-apo-tis-karuatides-i-porta-pou-kselkidonei-to-mustiko-tou-tafou-tis-amfipolis/
  3. https://el-gr.facebook.com/karyatides2014    (εφόσον έχετε λογαριασμό)
  4. http://www.thermopilai.org/content/oi-karyatides-tis-amfipolis-apokalyptoyn-tin-katagogi-toys-kai-kleinoyn-stomata
  5. http://www.sportdog.gr/life/perierga/article/252123/ainigma-me-galliko-pentikoyr-stis-karyatides-tis-amfipolis
  6. http://www.mixanitouxronou.gr/giati-re-file-grafis-ston-ticho-alli-me-tis-kariatides-ke-alli-me-tis-moutzoures/

2ο στάδιο

Ανατρέξτε τώρα στο διαδίκτυο και βρείτε και εσείς σχετικές με το θέμα μας πηγές , αξιολογήστε τες και αιτιολογήστε ποιες θα επιλέξετε και γιατί, συμπληρώνοντας το πινακάκι που ακολουθεί στην επόμενη διαφάνεια. Προηγουμένως , όμως σκεφτείτε:

  • Ποιες λέξεις –κλειδιά θα πληκτρολογήσετε , για να έχετε τα λιγότερα και πιο εύστοχα αποτελέσματα; (π. χ. Αμφίπολη, ανασκαφές ή κάπως αλλιώς;)
  • Αξιοποιήστε και τα εργαλεία αναζήτησης (π.χ ειδήσεις για περαιτέρω αποτελέσματα)

Συμπεράσματα από τον τρόπο αναζήτησης (κοιτάξτε βοηθητικά και την εικόνα που ακολουθεί):
Αν χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδία τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν θα είναι πιο συγκεκριμένα και σχετικά με το θέμα μας.Επίσης τα αποτελέσματα θα είναι λιγότερα σε αριθμό.
Αν επίσης επιλέξουμε τα αποτελέσματά μας να σχετίζονται με ειδήσεις αποκλειστικά,θα βρούμε πιο έμπιστες πηγές και πιο πρόσφατες.

ιστοσελίδα domain name Συγγραφέας (αρθρογράφος) σκοπός Ποιες τελικά θα επιλέξετε

και γιατί

http://www.zougla.gr/amfipoli/main .gr Ιδιότης blog Πληροφόρηση για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη Δεν θα την
επιλέξουμε
http://www.yppo.gr/2/g20.jsp .gr Υπουργείο πολιτισμού και αθλητισμού Πληροφοριές για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη Θα την
εμπιστευτούμε
γιατί αποτελεί
άρθρο του Υπουργείου
Πολιτισμού και αθλητισμού
http://www.protothema.gr/epikairotita/amfipoli/ .gr Εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” Πληροφορίες για ανασκαφές στην Αμφίπολη Θα την
εμπιστευτούμε
γιατί είναι άρθρο
από γνωστή
εφημερίδα
http://www.nerit.gr/eidiseis/politismos/ti-simvolizoun/ .gr Τηλεοπτικό κανάλι “NEΡIT” Πληροφορίες για ανασκαφές στην Αμφίπολη και Καρυάτιδες Θα την
εμπιστευτούμε
γιατί προέρχεται
από γνωστό
κανάλι
http://www.kathimerini.gr/784848/article/epikairothta/ellada/amfipolh-ena-mnhmeio-poy-synexws-aifnidiazei .gr Εφημερίδα “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” Πληροφορίες για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη Θα την
εμπιστευτούμε
γιατί αποτελεί
άρθρο γνωστής
εφημερίδας

3ο στάδιο

Καταγράψτε τα γενικά συμπεράσματά σας τεκμηριωμένα, μετά την προηγηθείσα έρευνα:

1.Προσέχοντας το domain name μιας ιστοσελίδας ή το χρήστη (αρθρογράφο), ποια τα συμπεράσματά σας για την εγκυρότητα της παρεχόμενης πληροφορίας;

Σε όλες τις ιστοσελίδες που συγκεντρώσαμε το domain name είναι “.gr”.Οι αρθρογράφοι ήταν κάποιας γνωστής εφημερίδας ή δημοσιογράφος σε κάποιο επίσης γνωστό τηλεοπτικό κανάλι. Συμπερασματικά, οι ιστοσελίδες αυτές είναι έγκυρες και άξιες εμπιστοσύνης.

  1. Ο συγγραφέας και η ιδιότητά του επηρεάζει το περιεχόμενο και το ύφος της ανάρτησης;

    Ο συγγραφέας και η ιδιότητά του επηρεάζουν τα περιεχόμενο και το ύφος της ανάρτησης, γιατί αν δεν είναι ειδικοί σ’ αυτό το αντικείμενο (ιστορία, αρχαιολογία) δεν μπορούν να μας μεταδώσουν έγκυρες και σίγουρες πληροφορίες.

  2. Εξετάστε την ποιότητα και επικαιρότητα του κειμένου (δομή, εικόνα , τρόπος οργάνωσης μηνύματος). Υπάρχει κάποιο κοινό στις περισσότερες αναρτήσεις που συναντήσατε και πώς το εξηγείτε αυτό;
    Όλα τα κείμενα στις ιστοσελίδες που βρήκαμε είχαν μορφή άρθρου, περιλάμβαναν εικόνες και είχαν παρόμοια μορφή και χαρακτηριστικά. Επίσης ήταν πρόσφατες αναρτήσεις γιατί αφορούν ένα επίκαιρο γεγονός.

    Όλες έχουν κοινό σημείο αναφοράς ,το ίδιο δηλ. γεγονός , έχουν όλα τα άρθρα τον ίδιο σκοπό συγγραφής;

    Όλα τα άρθρα έχουν κοινό σημείο αναφοράς, γιατί αυτό που ενδιαφέρει τους συντάκτες τους είναι κοινό. Δηλαδή να μας πληροφορήσουν για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη και για τις Καρυάτιδες που βρέθηκαν εκεί.

  3. http://www.philenews.com/el-gr/syzitountai-sto-diadiktyo/1330/220081/nat-geographic-oi-karyatides-tis-amfipolis-einai-iereies-tou-dionysou: Προβληματιστείτε με την επισήμανση με κόκκινα γράμματα που υπάρχει στο τέλος της σελίδας . Ποιο το συμπέρασμά σας για την ασφάλεια του διαδικτύου;

    Σύμφωνα με αυτή την επισήμανση τα σχόλια των χρηστών (οι οποίοι πρέπει να χρησιμοποιούν το πραγματικό τους e-mail προκειμένου να μπορούν να ξανασυνδεθούν), αφορούν καθαρά τις δικές τους απόψεις που δεν υποστηρίζονται από τη συγκεκριμένη σελίδα. Επίσης αναφέρεται ότι τα σχόλια τους πρέπει να είναι κόσμια, αλλιώς θα διαγράφονται.
    Το συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε από αυτήν την επισήμανση σχετικά με την ασφάλεια του διαδικτύου είναι το εξής : οι πηγές δεν επηρεάζονται από τις απόψεις των χρηστών που αφήνουν σχόλια. Επομένως οι πληροφορίες παραμένουν ακέραιες και δεν αλλάζουν ύφος ή βαθμό εγκυρότητας.


2η ΦΑΣΗ : ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗ

Αφού συγκεντρώσετε και επεξεργαστείτε το επιλεγμένο ψηφιακό υλικό ,είστε πλέον έτοιμοι να δράσετε ως δημοσιογράφοι , φτιάχνοντας ένα δικό σας άρθρο για τη σχολική εφημερίδα, όπου θα καταγράφονται με ακρίβεια και εγκυρότητα τα γεγονότα της αρχαιολογικής έρευνας. Καλύψτε το θέμα με το δικό σας τρόπο και έμπνευση.

ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Δώστε πλαγιότιτλους , κάνετε περίληψη του επιλεγμένου ψηφιακού υλικού και κατόπιν συνθέστε το ρεπορτάζ σας σε κείμενο ΠΕΚ.

  • Αξιοποιήστε στοχευμένα τις δυνατότητες του προγράμματος (γραμματοσειρά, μέγεθος, χρωματισμός, εισαγωγή εικόνων από το διαδίκτυο), προκειμένου ο στόχος σας ως καταξιωμένου ρεπόρτερ να επιτευχθεί (προσοχή στο ύφος του κειμενικού αυτού είδους , ανάλογα με το σκοπό που θα εξυπηρετήσει).

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ                                                                              

Leave a comment